Bring No Clothes’te Bloomsbury Grubu gardırobundan hayat dersleri

dunyadan

Aktif Üye
20. yüzyılın başlarındaki sanatçı, yazar ve düşünürlerden oluşan Bloomsbury Grubu aracılığıyla her birkaç yılda bir kitap, film, televizyon programı, opera, bale gibi yeni bir kültürel ürün yaratılıyor.

Elizabeth Hardwick, 1973 yılında New York Review of Books’ta yayınlanan bir makalesinde, bu kitabın en önde gelen üyelerinin -Virginia Woolf’un “tükenmişliği” ve yazar Lytton Strachey’nin “tükenmişliği”- aşırı maruziyetinden yakınıyordu. “Zaman, mektuplar, evler, aşk ilişkileri, kan bağları” diye yazıyor, “kişinin bir veya iki kez karşılaşmayı sevdiği, ancak tekrar tekrar karşılaşmadığı özel anekdotlardır.”

Onlarca yıl sonra Bloomsbury sanayi kompleksi hala uğultu yapıyor. Her canlandırıcı yeni açı için, Francesca Wade’in 2020 psikocoğrafi grup biyografisi Square Haunting’de olduğu gibi, BBC’nin 2015’teki kareler dizisi “Life” da olduğu gibi, modaya uygun oyuncuların birbirlerinin yataklarına çarptığı uyuşuk bir TV şovu varmış gibi görünüyor. ” Koreograf Wayne McGregor’un 2015 tarihli bale üçlemesi “Woolf Works”, yazarın öykülerini (“Mrs. Dalloway”, “Orlando”, “The Waves”) büyüleyici bir şekilde sunarken Max Richter, Vita & tarafından destansı bir müzikle uyarlanmıştır. Woolf ve sevgilisi Vita Sackville-West’in 2019 biyografik filmi Virginia, meşhur tutkulu bir ilişkinin yapmacık ve soğuk bir anlatımıydı.


Bu sezon, grubun modaya uygun görünümüne odaklanan ve altındaki karmaşıklığı ortaya çıkaran bir şeyler getiriyor. 7 Ocak 2024 tarihine kadar sürecek olan “Giysi Getirmeyin” sergisi, setteki altı önemli karakterin, deyim yerindeyse, dini dürtülerinin temelinde yatan “moda felsefesini” inceliyor. Araştırmasını aynı adı taşıyan bir kitaba dönüştüren moda gazetecisi Charlie Porter’ın küratörlüğünde hazırlanan kitap, sanat eserleri, eserler, tekstil ürünleri ve kıyafetleri grubun mirasından etkilenen çağdaş tasarımcıların çalışmalarıyla bir araya getiriyor.


Sergi, Londra’dan yaklaşık 50 mil uzakta, grubun Birinci Dünya Savaşı sırasında geri çekildiği bir kır evi olan Charleston’un bir kolu olan Lewes’deki Charleston’da gerçekleşiyor. Evin kendisi duvarlarla çevrili bahçesi ve cömertçe dekore edilmiş iç mekanıyla tanınır. Görünüşe göre her yüzey kendine özgü desenler ve kireçli pastel tonlardaki görüntülerle boyanmış.

Serginin ilk odasında duvara monte edilmiş 7×7 karelik siyah beyaz fotoğraf bizi grubun bazı üyeleriyle tanıştırıyor. Woolf, gençliğinde Edward dönemi korsesinden kaçtıktan sonra tercih ettiği bol, düşük bel siluetiyle. Kız kardeşi ressam Vanessa Bell, bugün Comme des Garçons podyumunda yer almayacak, asimetrik patchwork kumaşlardan yapılmış özenle ev yapımı bir elbise giymiş. Bell’in hayat boyu arkadaşı olan ve Charleston’un çeşitli perişan hallerindeki iç mekanlarını birlikte boyadığı ressam Duncan Grant. Yazar EM Forster, muhafazakar kesimli üç parçalı takım elbise, erkeklere olan gizli sevgisini gizleyen uyumlu üniformalar giymişti. Yattığı erkeklerin uzun listelerini yapan ekonomist John Maynard Keynes de giyinmişti ama cesur ve utanmazdı, kalçalarını öne doğru itiyordu. Partinin hostesi Leydi Ottoline Morrell, 1,80 metre boyundaki gövdesi akıcı beyaz kumaşa sarılı.


Dior’un sponsorluğunda gerçekleşen defilede markanın sanat yönetmeni Kim Jones’un yakın zamanda düzenlediği erkek giyim defilesinden Grant’tan ilham alan görünümler yer alıyor. Bunlar arasında Grant tarafından boyanmış bir yelpazeden modellenen öpüşen figürlerle işlenmiş şeffaf bir yelek ve Charleston süslemelerinde masalar ve ekranların yer aldığı, sanatçının kamuflaj “nilüfer” tasarımıyla basılmış yansıtıcı fermuarlı teknik ceket yer alıyor. Rei Kawakubo’nun, Woolf’un cinsiyetleri değiştiren, dönemi kapsayan “Orlando” adlı eserini temel alan 2019 operası için muhteşem kostümleri de sergileniyor, ancak Porter’ın şovu, moda olan kadar moda olmayanla da ilgileniyor.


Porter’a göre, geleneksel, itaatsiz, yüksek, alçak tüm giyim parçaları sosyolojik değere sahiptir: “Bir kişi kıyafet giydiğinde, bu giyim parçaları ilginçtir” diye yazıyor kitabında; “Bizim kaygımız bir kişinin kıyafetlerini yargılamak veya değerlendirmek değil, daha ziyade kıyafetlerinin ne söylediğini öğrenmek olmalıdır.”

Kendini bol örgü giysilerle saran Woolf, günlüklerinden kayıtlı pasajlarda ve “Mrs. Dalloway.” Bell, Grant’in 1917 tarihli bir portresinde görüldüğü gibi, kendi kıyafetlerini yaptı, onları doğaçlama çengelli iğnelerle bağladı ve başını parlak örtülerle sardı. Charleston’dan gelen kumaş parçaları ve bir bez halı, hane halkının basit, geri dönüştürülmüş malzemelere olan ilgisini gösteriyor. Grant’in resimlerinden oluşan geniş bir seçki, aralarında Foster ve Keynes’in de bulunduğu, her ikisi de sevgili olan erkek arkadaşlarının incelikli erotik kostümler içindeki portrelerini tasvir ediyor.


Bell’in ölümünden sonra kıyafetleri yakıldı, ancak Morell’in mücevherlerinden bir seçki ilk kez sergileniyor. Özel dikilmiş kıyafetleri, huysuz, ter lekeli koltuk altı pedlerini gizler. Porter, aşırı derecede şişirilmiş pantolonunun ceplerinde çim tohumları ve içilmemiş sigaralar buldu.

Woolf günlüğüne, “giysi bilinci” adını verdiği şeyle ilgilendiğini yazdı: Giyim, kendi deyimiyle “kötü giyimli” kişilere bile kendi kişilikleriyle ilgili seçimleri nasıl sunuyordu. “Hiçbir kıyafet getirmeyin”, Bell ile birlikte Charleston’a gelecek misafirlere yazdıkları bir cümleydi; şu anlama geliyordu: “Ne istersen onu giy, geleneği reddediyoruz.” Sergideki her karakter, kendini tanımlamanın genel hatlarına aykırı bir versiyonunu sunuyor. .

Oy hakkı, ilga ve sömürgeci ev yönetimi için kamusal aktivizme tanık olan bir nesil için moda isyanı yavan görünebilir. Bloomsbury grubu, miras kalan zenginlik ve hane personeliyle yaşayan rantiye sınıfının üyeleri olarak karşılanabilirlik ihlalleri uyguladığı için eleştirildi. (“İnsanların intihar etmesi, hatta cinayet işlemesi beni şaşırtmıyor,” Charleston’da 50 yılı aşkın bir süredir hizmetçi olan Grace Higgens, günlüğüne işinin günlük monotonluğunu yazmıştı.) Ancak mümkün olan şey özel müdahaleler olabilir. bunlara sahip olduğunuzda aşk hayatınız nedeniyle hapis veya sosyal sürgünle karşı karşıya kalırsınız.


Porter kitabında modanın dünyayla ayrılmaz bir şekilde bağlantılı olduğunu söylüyor: ticaret, emek sömürüsü, çevresel yıkım. Belki de 2023’te Bloomsbury unvanını üstlenmek aynı zamanda kendinizi bu şeylerin rakibi olarak tanımlamak anlamına da geliyor.

Kıyafet almayı bırakın, kendinizinkini yapın, vintage kıyafetler satın alın, onları beğeninize göre değiştirin ve zamanla bir gardırop oluşturduğunuz yavaş moda yaklaşımını benimseyin. Hediyelik eşya dükkanında avlusu yaklaşık 100 dolara Bell’in tasarladığı desenli kumaş topları satılıyor; ancak Bloomsbury Grubundan bir ipucu alıp kendi kumaşınızı tasarlamak heyecan verici. Eğer hoşuna gitmiyorsa eski bir şey giy. Kendinize gerçekten ne giymek istediğinizi ve nedenini sorun ve sonra kendiniz giyinin veya soyunun.