amerikali
Üye
Jon Bonné, 2014 yılında çağdaş Fransız şarap kültürü hakkında bir kitap yazmaya başladığında, son 20 yılda ülkeyi dönüştüren değişikliklerin büyüklüğünü ve bu değişikliklerin şarap üreten dünyanın geri kalanı için ne anlama geldiğini kavrayamadı. .
Öğrendikleri onu şaşırttı ve dokuz yıl sonra ortaya çıkan sonuç, bu baharda yayınlanan iki ciltlik büyük bir çalışma olan Yeni Fransız Şarabı: Dünyanın En Büyük Şarap Kültürünü Yeniden Tanımlamak.
Bir telefon görüşmesinde “Yeni şeyin kenarda olacağını düşündüm” dedi. “Değişimin her yerde olduğunu bilmiyordum.”
Şarap, Antarktika’da bile yedi kıtada tüketilen ve yetiştirilen küresel bir olgudur. Ama şarabı az da olsa anlamak istiyorsanız, Fransa’yı hesaba katmalısınız. İtalya yılda daha fazla şarap üretirken ve Amerika Birleşik Devletleri daha fazla şarap içerken, hiçbir ülke kaliteli şarap arketipini yaratmak için Fransa’dan fazlasını yapmadı.
Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc gibi dünyaca ünlü üzümler Fransa’dan gelmiştir. Fransızlar bize, iyi şarabın menşe yerinin niteliklerini ifade edebileceği fikri olan terroir gibi şaraba karşı tutumumuzu şekillendiren fikirler verdiler.
Şarap dünyasının çoğunun taklit ettiği modern adlandırma sistemini yarattılar. Ve fıçıda yıllandırma veya şampanya tarzı köpüklü şaraplar yapma gibi şarap tekniklerini icat etmemiş olsalar da, potansiyellerini kanıtladılar ve en iyi uygulamaları mükemmelleştirdiler.
Bay Bonné, “Burgundy’de bir değişiklik olursa, bu tüm dünyada Chardonnay ve Pinot Noir’ı etkileyecektir” dedi. “Şarap endüstrisinin çoğunun kökleri Fransa’dadır.”
Son yıllarda Burgundy, Bordeaux ve Champagne gibi Fransız bölgeleri hakkında harika kitaplar yazıldı. Ancak Bay Bonné, Andrew Jeffords’un The New France’ı yayınladığı 2002 yılından bu yana Fransız şarap kültürünü bir bütün olarak tanımlamaya çalışan ilk kişidir.
San Francisco Chronicle’ın eski bir şarap editörü olan Bay Bonné, yıllarını Fransa’yı dolaşarak bölgeleri ve üreticileri ziyaret ederek geçirdi. Yüzyılın başından beri Fransız şarabının nasıl ve neden geliştiğini anlamaya çalışıyordu.
Yeni Fransız Şarabı, sonuncusu The New California Wine’dan çok daha büyük ve daha iddialı bir eser. Esasen Bay Bonné, Fransız şarabını anlamak için Fransız kültürünü anlamak gerektiğini savunuyor. “C’est compliqué” diye yazıyor. Düzeni hem arzulayan hem de direnen Fransızların sürekli uzlaştırmaya çalıştıkları çelişkiler ve tutarsızlıklar var. Bu sadece şarap hakkında değil, Fransa hakkında da harika bir kitap.
Bu bir referans çalışması değil, daha iyi bir şey: şarabı kültürel tarih için bir araç olarak kullanan, düşündürücü, düşündürücü bir çalışma. Bay Bonné’ye göre Fransız şarabını anlamanın en iyi yolu, şarap üretiminin temellerini incelemek veya üreticileri ansiklopedik olarak değerlendirmek değildir. Sadece şarap alanında değil, ülkede de karar vermeyi etkileyen tarihi, kültürel ve ekonomik güçleri anlamakla ilgili. Meşhur bakış açısından 30.000 fitte ve botları yerde geliyor.
M. Bonné, Fransız şarabını anlamak için, hem tarım kültürü hem de mutfak alışkanlıkları açısından değişmeyen bir Fransa’nın güçlü mitolojisini aşmak gerektiğini yazıyor. Örneğin “La France Profonde”, çalışkan “paysan”ların – ülkelerine bağlı gururlu insanların – yaşadığı pastoral bir kırsalda yaşayan Fransa’nın özü kavramı, tıpkı ABD’de olduğu gibi seçmenler arasında yankı uyandırmaya çalışan politikacılar tarafından destekleniyor. politikacılar Amerikan istisnacılığı fikrini kutlamayı severler.
Birçok batı ülkesinde olduğu gibi, bu kırsal kültür büyük ölçüde ortadan kalktı. Gençler daha kazançlı, fiziksel olarak daha az güç gerektiren işler aramak için şehirlere taşınırken, küçük köyler ve kasabalar aşındı ve hayati kurumlarını kaybetti.
Aslında bu, uzun zaman önce sanayileşme ile başlayan ve 19. yüzyılın sonlarında Avrupa’daki bağları neredeyse yok eden yaprak bitlerinin belası olan bunalımlar, savaşlar ve filoksera ile hızlanan bir süreçtir. Ancak Bay Bonné, bunun son yıllarda keskin bir şekilde hızlandığını savunuyor.
Aynı zamanda, Fransız alışkanlıkları değişti. İstatistikler, Fransa’da şarap tüketimindeki hızlı düşüşü gösteriyor. Fransızlar artık şarapla ilgilenmiyor değil. Ama rolü değişti.
Bir zamanlar, Fransız işçiler günde belki bir veya iki litre vasat şarap içerlerdi; bu, şarabın sudan daha güvenli olduğu günleri hatırlatan, bugünün yüzde 13,5 ila 14’lük standardından muhtemelen yüzde 10’a daha yakındı. .
Artık. Tarihsel şarap uluslarındaki hemen hemen herkes gibi, Fransızlar da daha az ama daha iyi içiyor. Sağlık ve esenlik, alkollü araç kullanma ve ılımlılık ile ilgilenirler. Demografik olarak, Fransa artık beyaz Katoliklerden oluşan bir ülke değil, çok daha çeşitli ve birçok vatandaşın hiç içki içmediği bir ülke.
Bay Bonné, “Şarap artık Fransız büyümesinin ayrılmaz bir parçası değil” diye yazıyor. “Günlük bir temel olarak şarap kavramı, şarabın küçük bir hoşgörü olduğu fikrine giderek daha fazla evrildi.”
Kültüre uygun olarak, Fransız şarap endüstrisi daha küçük ama daha iyi şarap üretiyor. Bir zamanlar plonk okyanusları üreten geniş orta ülke üzüm bağları ya kesildi ya da nadasa bırakıldı, bu da önemli bir sosyal ve ekonomik bozulmaya yol açan gerekli bir süreç. Bu şarabın piyasası artık yok. Dünyadaki diğer ülkeler bunu daha iyi ve daha ucuza yapabilir.
Şarap, kültürel bir yaşam biçiminden bir tür butik endüstriye dönüştü diye yazıyor. İleri görüşlü şarap üreticileri, İkinci Dünya Savaşı sonrası yorgun bir ulus için çok çekici olan kimyasal çiftçilikten, daha az teknolojik ve manipülatif şarap yapımına, daha düşük üretime ve daha doğru bir terroir temsiline geçmeyi içeren gelecek için bir yol belirledi.
Fransa’nın unvan sistemini yöneten kurumların yanı sıra kuralları uygulayan yerel yetkililer – yaklaşık bir asır önce sahtekarlığı ortadan kaldırmak ve tüketicilerin ödediklerini almalarını sağlamak gibi idealist amaçlarla oluşturulmuş gruplar – en büyük savunucuları kapatıldı. otomasyon ve kimyasal tarım. Bay Bonné, Naturwein’in birçok yönden hem ilerici hareketleri hem de kişisel ifade çabalarını engelleyen katı otoritelere anlaşılır bir tepki olduğunu yazıyor.
Bay Bonné’nin doğal şarapla ilgili bölümü büyüleyici. Doğal şarabın dünya çapında sahip olduğu geniş kapsamlı ve iyileştirici etkiyi kabul ederek, bu konuda gözle görülür bir çelişki içinde. “Kum havuzu adası tavrı” dediği şeyden ve şarap kıtlığına karşı savunmacı tavırdan yakınıyor.
“Anlatı” cildindeki bölgesel analiz, “Üreticiler” cildinde yer alan bağcılar için Bay Bonné’nin seçim sürecini anlamak için çok önemlidir. Fransız şarabı konusunda bilgili insanlar, bazı mükemmel üreticilerin ihmallerine şaşırabilir, ancak aynı zamanda aramaya değer az bilinenleri de içerir – panteondaki ünlü isimlerin tekrarlanmasından daha iyi bir strateji.
Yeni Fransız Şarabı iyi yazılmış ve etkileyici. Bay Bonné, ister doğal şarap üreticileri için yıllık bir fuar olan La Dive Bouteille’den, ister daha az seyahat edilen Fransız kırsalından olsun, hoş, atmosferik bir his veriyor. Adlandırma sisteminin ortaya çıkışı veya organik tarımın gelişimi gibi konulardaki tarihsel geçişleri açık ve ikna edicidir.
Kitabın tüm yönleriyle herkes kazanılmayacak. Örneğin, Languedoc’taki pek çok unvanın, oradaki işbirlikçi ağlar temelinde pratik nedenlerle yaratıldığına dair argümanı, tarihsel olarak anlamlıdır. Ancak, doğal şarabın kültürel bir gruba ait olma ihtiyacı nedeniyle gruplaşma eğiliminde olduğuna dair sosyolojik argümanı – “Fransız bir içe dönük olmak şüpheli olmaktır” – şüphesiz direnişle karşılaşacaktır.
Şimdiye kadar sadece İngilizce olarak yayınlanan bu kitaba Fransızların nasıl tepki verdiğini görmek isterim. Amerika’nın Fransa’yı açıklarkenki küstahlığına içerleyecekler mi? Yoksa Bay Bonné’nin tıpkı modern bir Tocqueville gibi kendi kültürlerinin açıklayıcı bir aynasını sunduğunu kabul edecekler mi?
Öğrendikleri onu şaşırttı ve dokuz yıl sonra ortaya çıkan sonuç, bu baharda yayınlanan iki ciltlik büyük bir çalışma olan Yeni Fransız Şarabı: Dünyanın En Büyük Şarap Kültürünü Yeniden Tanımlamak.
Bir telefon görüşmesinde “Yeni şeyin kenarda olacağını düşündüm” dedi. “Değişimin her yerde olduğunu bilmiyordum.”
Şarap, Antarktika’da bile yedi kıtada tüketilen ve yetiştirilen küresel bir olgudur. Ama şarabı az da olsa anlamak istiyorsanız, Fransa’yı hesaba katmalısınız. İtalya yılda daha fazla şarap üretirken ve Amerika Birleşik Devletleri daha fazla şarap içerken, hiçbir ülke kaliteli şarap arketipini yaratmak için Fransa’dan fazlasını yapmadı.
Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc gibi dünyaca ünlü üzümler Fransa’dan gelmiştir. Fransızlar bize, iyi şarabın menşe yerinin niteliklerini ifade edebileceği fikri olan terroir gibi şaraba karşı tutumumuzu şekillendiren fikirler verdiler.
Şarap dünyasının çoğunun taklit ettiği modern adlandırma sistemini yarattılar. Ve fıçıda yıllandırma veya şampanya tarzı köpüklü şaraplar yapma gibi şarap tekniklerini icat etmemiş olsalar da, potansiyellerini kanıtladılar ve en iyi uygulamaları mükemmelleştirdiler.
Bay Bonné, “Burgundy’de bir değişiklik olursa, bu tüm dünyada Chardonnay ve Pinot Noir’ı etkileyecektir” dedi. “Şarap endüstrisinin çoğunun kökleri Fransa’dadır.”
Son yıllarda Burgundy, Bordeaux ve Champagne gibi Fransız bölgeleri hakkında harika kitaplar yazıldı. Ancak Bay Bonné, Andrew Jeffords’un The New France’ı yayınladığı 2002 yılından bu yana Fransız şarap kültürünü bir bütün olarak tanımlamaya çalışan ilk kişidir.
San Francisco Chronicle’ın eski bir şarap editörü olan Bay Bonné, yıllarını Fransa’yı dolaşarak bölgeleri ve üreticileri ziyaret ederek geçirdi. Yüzyılın başından beri Fransız şarabının nasıl ve neden geliştiğini anlamaya çalışıyordu.
Yeni Fransız Şarabı, sonuncusu The New California Wine’dan çok daha büyük ve daha iddialı bir eser. Esasen Bay Bonné, Fransız şarabını anlamak için Fransız kültürünü anlamak gerektiğini savunuyor. “C’est compliqué” diye yazıyor. Düzeni hem arzulayan hem de direnen Fransızların sürekli uzlaştırmaya çalıştıkları çelişkiler ve tutarsızlıklar var. Bu sadece şarap hakkında değil, Fransa hakkında da harika bir kitap.
Bu bir referans çalışması değil, daha iyi bir şey: şarabı kültürel tarih için bir araç olarak kullanan, düşündürücü, düşündürücü bir çalışma. Bay Bonné’ye göre Fransız şarabını anlamanın en iyi yolu, şarap üretiminin temellerini incelemek veya üreticileri ansiklopedik olarak değerlendirmek değildir. Sadece şarap alanında değil, ülkede de karar vermeyi etkileyen tarihi, kültürel ve ekonomik güçleri anlamakla ilgili. Meşhur bakış açısından 30.000 fitte ve botları yerde geliyor.
M. Bonné, Fransız şarabını anlamak için, hem tarım kültürü hem de mutfak alışkanlıkları açısından değişmeyen bir Fransa’nın güçlü mitolojisini aşmak gerektiğini yazıyor. Örneğin “La France Profonde”, çalışkan “paysan”ların – ülkelerine bağlı gururlu insanların – yaşadığı pastoral bir kırsalda yaşayan Fransa’nın özü kavramı, tıpkı ABD’de olduğu gibi seçmenler arasında yankı uyandırmaya çalışan politikacılar tarafından destekleniyor. politikacılar Amerikan istisnacılığı fikrini kutlamayı severler.
Birçok batı ülkesinde olduğu gibi, bu kırsal kültür büyük ölçüde ortadan kalktı. Gençler daha kazançlı, fiziksel olarak daha az güç gerektiren işler aramak için şehirlere taşınırken, küçük köyler ve kasabalar aşındı ve hayati kurumlarını kaybetti.
Aslında bu, uzun zaman önce sanayileşme ile başlayan ve 19. yüzyılın sonlarında Avrupa’daki bağları neredeyse yok eden yaprak bitlerinin belası olan bunalımlar, savaşlar ve filoksera ile hızlanan bir süreçtir. Ancak Bay Bonné, bunun son yıllarda keskin bir şekilde hızlandığını savunuyor.
Aynı zamanda, Fransız alışkanlıkları değişti. İstatistikler, Fransa’da şarap tüketimindeki hızlı düşüşü gösteriyor. Fransızlar artık şarapla ilgilenmiyor değil. Ama rolü değişti.
Bir zamanlar, Fransız işçiler günde belki bir veya iki litre vasat şarap içerlerdi; bu, şarabın sudan daha güvenli olduğu günleri hatırlatan, bugünün yüzde 13,5 ila 14’lük standardından muhtemelen yüzde 10’a daha yakındı. .
Artık. Tarihsel şarap uluslarındaki hemen hemen herkes gibi, Fransızlar da daha az ama daha iyi içiyor. Sağlık ve esenlik, alkollü araç kullanma ve ılımlılık ile ilgilenirler. Demografik olarak, Fransa artık beyaz Katoliklerden oluşan bir ülke değil, çok daha çeşitli ve birçok vatandaşın hiç içki içmediği bir ülke.
Bay Bonné, “Şarap artık Fransız büyümesinin ayrılmaz bir parçası değil” diye yazıyor. “Günlük bir temel olarak şarap kavramı, şarabın küçük bir hoşgörü olduğu fikrine giderek daha fazla evrildi.”
Kültüre uygun olarak, Fransız şarap endüstrisi daha küçük ama daha iyi şarap üretiyor. Bir zamanlar plonk okyanusları üreten geniş orta ülke üzüm bağları ya kesildi ya da nadasa bırakıldı, bu da önemli bir sosyal ve ekonomik bozulmaya yol açan gerekli bir süreç. Bu şarabın piyasası artık yok. Dünyadaki diğer ülkeler bunu daha iyi ve daha ucuza yapabilir.
Şarap, kültürel bir yaşam biçiminden bir tür butik endüstriye dönüştü diye yazıyor. İleri görüşlü şarap üreticileri, İkinci Dünya Savaşı sonrası yorgun bir ulus için çok çekici olan kimyasal çiftçilikten, daha az teknolojik ve manipülatif şarap yapımına, daha düşük üretime ve daha doğru bir terroir temsiline geçmeyi içeren gelecek için bir yol belirledi.
Fransa’nın unvan sistemini yöneten kurumların yanı sıra kuralları uygulayan yerel yetkililer – yaklaşık bir asır önce sahtekarlığı ortadan kaldırmak ve tüketicilerin ödediklerini almalarını sağlamak gibi idealist amaçlarla oluşturulmuş gruplar – en büyük savunucuları kapatıldı. otomasyon ve kimyasal tarım. Bay Bonné, Naturwein’in birçok yönden hem ilerici hareketleri hem de kişisel ifade çabalarını engelleyen katı otoritelere anlaşılır bir tepki olduğunu yazıyor.
Bay Bonné’nin doğal şarapla ilgili bölümü büyüleyici. Doğal şarabın dünya çapında sahip olduğu geniş kapsamlı ve iyileştirici etkiyi kabul ederek, bu konuda gözle görülür bir çelişki içinde. “Kum havuzu adası tavrı” dediği şeyden ve şarap kıtlığına karşı savunmacı tavırdan yakınıyor.
“Anlatı” cildindeki bölgesel analiz, “Üreticiler” cildinde yer alan bağcılar için Bay Bonné’nin seçim sürecini anlamak için çok önemlidir. Fransız şarabı konusunda bilgili insanlar, bazı mükemmel üreticilerin ihmallerine şaşırabilir, ancak aynı zamanda aramaya değer az bilinenleri de içerir – panteondaki ünlü isimlerin tekrarlanmasından daha iyi bir strateji.
Yeni Fransız Şarabı iyi yazılmış ve etkileyici. Bay Bonné, ister doğal şarap üreticileri için yıllık bir fuar olan La Dive Bouteille’den, ister daha az seyahat edilen Fransız kırsalından olsun, hoş, atmosferik bir his veriyor. Adlandırma sisteminin ortaya çıkışı veya organik tarımın gelişimi gibi konulardaki tarihsel geçişleri açık ve ikna edicidir.
Kitabın tüm yönleriyle herkes kazanılmayacak. Örneğin, Languedoc’taki pek çok unvanın, oradaki işbirlikçi ağlar temelinde pratik nedenlerle yaratıldığına dair argümanı, tarihsel olarak anlamlıdır. Ancak, doğal şarabın kültürel bir gruba ait olma ihtiyacı nedeniyle gruplaşma eğiliminde olduğuna dair sosyolojik argümanı – “Fransız bir içe dönük olmak şüpheli olmaktır” – şüphesiz direnişle karşılaşacaktır.
Şimdiye kadar sadece İngilizce olarak yayınlanan bu kitaba Fransızların nasıl tepki verdiğini görmek isterim. Amerika’nın Fransa’yı açıklarkenki küstahlığına içerleyecekler mi? Yoksa Bay Bonné’nin tıpkı modern bir Tocqueville gibi kendi kültürlerinin açıklayıcı bir aynasını sunduğunu kabul edecekler mi?