dunyadan
Aktif Üye
PARLAK: Emily Weiss’in Glossier’ının Hırsı, Güzelliği ve İç Hikayesikaydeden Marisa Meltzer
Geçtiğimiz sonbaharda mahallemde bir Glossier mağazası açıldı ve bu mahallenin Williamsburg olduğu göz önüne alındığında, bunun markanın ölüm noktası olduğunu rahatlıkla varsayabilirim. Artık sadece rüya gibi makyaj zevklerinin deneysel bir oyun alanı olmayan Glossier, mantıksal sonucuna ulaştı: 18 dolarlık kaş jeli almak için bıkkınlık içinde bekleyen düzensiz genç gruplarından endişe duyan müşteriler. Glossier’ın bulunduğu yer burasıbin yıllık pembe mezar taşının siyah gravüründe şunlar yazıyordu: Güzel insanlar için makyaj. Williamsburg Glossier’de Parachute (keten), Mejuri (mücevher) ve Warby Parker (gözlük) perakende mağazalarının bulunması tesadüf değildir; Eskiden yalnızca çevrimiçi olarak doğrudan tüketiciye yönelik markaların tümü, Kuzey Altıncı Cadde’de küçük bir sıra halinde gruplandırılmıştı.
Ancak Glossier’in ilk kalıcı showroom’u 2016 yılında SoHo’da açıldığında burası havalı kızların iş sonrası uğrak yeriydi. İki yıl sonra Beyoncé, akıllıca zamanlanmış yeni bir ürünün lansmanına denk gelecek şekilde Grammy’de markayı giydi. 2019’da, yani çıkışının üzerinden beş yıldan az bir süre geçtikten sonra şirketin değeri 1 milyar dolardı. Kurucusu Emily Weiss, ya patlayan ya da yanıp kül olan kadın patronlar sınıfının yıldız öğrencisi olmaya devam ediyor. 2022’de CEO pozisyonundan ayrıldığında ayakta kalan son kişiydi ve o olmadan var olabilecek bir şirket kuran tek kişiydi. (Man Repeller’dan Leandra Medine Substack’ta; Wing’den Audrey Gelman’ın bunu satan bir mağazası var fikir Cobble Hill’de küçük bir kasaba (dürüst olmak gerekirse çoğunlukla şamdanlar).
Ancak Glossier’in yükselişi durağanlaştı ve Glossy muhabiri Marisa Meltzer güzellik, iş dünyası, ayrıcalık ve imparatorluğun ilgi çekici ve okunabilir bir anlatımını bir araya getiriyor. Bu, bir kozmetik şirketinin ve onu çevreleyen kültürün saygın bir içeriden beyzbol analizidir.
Kompozisyon açısından “Glossy”, “The Devil Wears Prada”dan ziyade “The Social Network”e benziyor. Bu Vogue roman à nota anahtarı zirveye doğru acımasız bir yükselişi konu alıyordu; Facebook’un yaratılışı efsanesi, kültür değişimini kontrol altına almaya çalışan tek ve değişken bir kurucuya odaklanıyordu. (Weiss ikinci kitabı da tercih edebilir: Glossier’in ilk günlerinden beri kendisini bir teknoloji kurucusuyla karşılaştırdı ve güzellik odaklı bir sosyal medya uygulaması için beyin fırtınası yapmaya devam etti.)
Meltzer, Weiss’i anlatının merkezinde tutuyor: Glossier’in It Girl blogunun Into the Gloss yazarı olarak Weiss, başından beri imparatorluğun bilinmeyen, jargona yatkın ve zaman zaman sinir bozucu mimarı oldu. “Into the Gloss”tan önce Weiss, MTV realite şovu “The Hills”te Teen Vogue’un “Superintern”i olarak kısa bir süre göründü, dar görüşlü Lauren Conrad ve Whitney Port’a karşı yetenekli bir engel oldu.
Ancak Weiss her zaman hırslı ve erken gelişmişti: İlk stajını Ralph Lauren’in kadın tasarımı bölümünde şirkette çalışan bir komşusunun bebek bakıcılığı yaparak yaptı ve ondan kendisine orada bir iş bulmasını istedi. Weiss, Glossier’in mükemmeliyetçi motoruydu ancak kendisini şirketin yüzü değil beyni olarak tasvir ediyordu.
Glossier’den önceki ve sonraki Y kuşağı güzellik endüstrisi var. Tez, cilt bakımının bir bilim olmadığı, sırların, artıkların, dermatoloğun tariflerinin ve banyoda tanıştığınız bir kızdan alabileceğiniz kokunun bir karışımı olduğuydu. Rakipleri (Sunday Riley, Tata Harper, Biologique Recherche) cam şişelerdeki üç haneli lüks ürünlerden oluşurken, Glossier plastik çıkartmalar ve gülen yüzlerden oluşuyordu. Meltzer, Into the Gloss’un “Üst Raf” özelliğinin bir statü sembolü olduğu anı ve Glossier’in parlak pembe ambalajı ve çantasını yakalama konusunda iyi bir iş çıkarıyor.
Meltzer’in haberciliği sırasında, soğukkanlı, olağandışı bir şekilde takılmış ve bir röportajı taze tutmak için kırılganlıkla baş etme konusunda usta olduğunu düşündüğü Weiss hem ilgisini çekiyor hem de şaşkına dönüyor. Meltzer konusuna karşı anlayışlı ve zaman zaman naziktir, ancak Weiss’ın çok suskun mu davrandığına yoksa Glossier’in başarısının gerçekten doğru zamanda doğru fikir mi olduğuna karar vermeye çalışırken kitap birden fazla kez kendini belaya saplanmış halde bulur. Kapatıcı, fondöten ya da güneş kremi yapmanın pek çok yolu var ve pazar iyi olanlarla dolu.
Weiss zaman zaman kendi seçtiklerini paylaşmak için blogu kullandı ama Glossier’de akıllıca bir adım geri çekildi. Kendi viral düğün hazırlık rutininde bilmeden ortaya çıkardığı gibi, tam olarak reklamını yaptığı Glosier kızı değildi. Haftalarca kolon kolonizasyonu, birkaç lazer epilasyon seansı ve iki farklı türde yüz bakımı yaptı; tam da Glossier tarikatının kaçındığı türden bir iş.
Bazen Meltzer’in kurucuya olan hayranlığı biraz abartılı görünüyor. Meltzer’in kendi anlatımlarına göre Weiss, kibar ama kesin bir şekilde istediğini istedi ve çoğu zaman istediğini elde etti. Bazen stratejileri işe yaradı, bazen yaramadı. (Weiss’ın Nike ile buluşması ve onlara kendi ürün serilerini seçmeleri gerektiğini ve müşterilerinin çok fazla seçeneği olduğunu söylemesi öne çıkan noktadır.) Meltzer, Weiss’in markanın gülen yüz kapsayıcılığına nasıl uyduğu ve gerçekte ne yaptığı hakkında cevaplar alması için Weiss’e baskı yapıyor. gerçekten kime açıldığını bilmek akıllıcadır; ama Weiss asla boyun eğmez. Belki de bunu yapmamakta haklıdır: Glossier onu çoktan gölgede bırakmış gibi görünüyor. Glossier müşterisi olan 20’li yaşlarındaki birkaç kişiye Into the Gloss’tan bahsettiğimde hiçbiri blogu veya eski CEO’yu duymamıştı.
“Glossy”, Glossier’in bu kadar çok pazar payından nasıl vazgeçtiğini tasvir etmesi açısından adil ve akıllı. 2021’de satışlar düşmeye başladı ve bir yıl sonra bunu bir dizi işten çıkarma izledi. Bir dizi ruh hali değişimi yaşandı: Rihanna’nın Fenty Beauty’si 40 renk tonlu bir fondötenle çıktı. HBO şovu Euphoria, herkesin nemli, doğal görünümlü cildi daha az önemsemesini ve ışıltılı, mücevherli göz makyajını daha çok önemsemesini sağladı. Tanıdığınız hem en genç hem de en yaşlı insanlar Estée Lauder’in çok yönlü fondötenini seviyor. Ünlülerin tercih ettiği ürün olarak alkol ve parfümün yerini cilt bakımı aldı ve bilime ve malzemelere odaklanan The Ordinary gibi markalar, Glossier’in bu departmandaki ürünlerinden daha iyi performans gösterdi. Selena Gomez’in “Nadir Güzellik” şarkısı Glossier’in zirvesinde yer alırken, Hailey Bieber’ın “Rhode” şarkısı da zirvede yer aldı. Kız patronların dönemi ilham verici olmaktan sıkıcı olmaya başladı, ancak Weiss alevlerin sönmesine karşı mücadele etti. Meltzer, çalışanların onu takıntılı, tuhaf ya da soğuk bulduğunu ancak asla öfkeli bulmadığını belirtiyor.
“Parlak” çok güzel ve onu bir haftasonunda okudum. Glossier neredeyse tam olarak Weiss’in önerdiği gibi kalıyor: eğlenceli, canlı, bazen anakronik isimlere sahip, bir mağazada annenize değil, çevrimiçi olarak size pazarlanan basit ürünler. Göze çarpan ürünleri hâlâ banyo ve makyaj çantamda yerini buluyor ancak Glossier’e gitmek artık Weiss’in hayal ettiği kült yaşam tarzı deneyimi değil. Sadece makyaj.
Hunter Harris, çalışmaları New York dergisi The Times ve diğer yayınlarda yer alan bir yazar ve eleştirmendir. Substack bülteni Hung Up’ı yazıyor.
PARLAK: Emily Weiss’in Glossier’ından hırs, güzellik ve iç hikaye | Marisa Meltzer tarafından | 293 s. | Atriyum/A Sinyali | 28,99$
Geçtiğimiz sonbaharda mahallemde bir Glossier mağazası açıldı ve bu mahallenin Williamsburg olduğu göz önüne alındığında, bunun markanın ölüm noktası olduğunu rahatlıkla varsayabilirim. Artık sadece rüya gibi makyaj zevklerinin deneysel bir oyun alanı olmayan Glossier, mantıksal sonucuna ulaştı: 18 dolarlık kaş jeli almak için bıkkınlık içinde bekleyen düzensiz genç gruplarından endişe duyan müşteriler. Glossier’ın bulunduğu yer burasıbin yıllık pembe mezar taşının siyah gravüründe şunlar yazıyordu: Güzel insanlar için makyaj. Williamsburg Glossier’de Parachute (keten), Mejuri (mücevher) ve Warby Parker (gözlük) perakende mağazalarının bulunması tesadüf değildir; Eskiden yalnızca çevrimiçi olarak doğrudan tüketiciye yönelik markaların tümü, Kuzey Altıncı Cadde’de küçük bir sıra halinde gruplandırılmıştı.
Ancak Glossier’in ilk kalıcı showroom’u 2016 yılında SoHo’da açıldığında burası havalı kızların iş sonrası uğrak yeriydi. İki yıl sonra Beyoncé, akıllıca zamanlanmış yeni bir ürünün lansmanına denk gelecek şekilde Grammy’de markayı giydi. 2019’da, yani çıkışının üzerinden beş yıldan az bir süre geçtikten sonra şirketin değeri 1 milyar dolardı. Kurucusu Emily Weiss, ya patlayan ya da yanıp kül olan kadın patronlar sınıfının yıldız öğrencisi olmaya devam ediyor. 2022’de CEO pozisyonundan ayrıldığında ayakta kalan son kişiydi ve o olmadan var olabilecek bir şirket kuran tek kişiydi. (Man Repeller’dan Leandra Medine Substack’ta; Wing’den Audrey Gelman’ın bunu satan bir mağazası var fikir Cobble Hill’de küçük bir kasaba (dürüst olmak gerekirse çoğunlukla şamdanlar).
Ancak Glossier’in yükselişi durağanlaştı ve Glossy muhabiri Marisa Meltzer güzellik, iş dünyası, ayrıcalık ve imparatorluğun ilgi çekici ve okunabilir bir anlatımını bir araya getiriyor. Bu, bir kozmetik şirketinin ve onu çevreleyen kültürün saygın bir içeriden beyzbol analizidir.
Kompozisyon açısından “Glossy”, “The Devil Wears Prada”dan ziyade “The Social Network”e benziyor. Bu Vogue roman à nota anahtarı zirveye doğru acımasız bir yükselişi konu alıyordu; Facebook’un yaratılışı efsanesi, kültür değişimini kontrol altına almaya çalışan tek ve değişken bir kurucuya odaklanıyordu. (Weiss ikinci kitabı da tercih edebilir: Glossier’in ilk günlerinden beri kendisini bir teknoloji kurucusuyla karşılaştırdı ve güzellik odaklı bir sosyal medya uygulaması için beyin fırtınası yapmaya devam etti.)
Meltzer, Weiss’i anlatının merkezinde tutuyor: Glossier’in It Girl blogunun Into the Gloss yazarı olarak Weiss, başından beri imparatorluğun bilinmeyen, jargona yatkın ve zaman zaman sinir bozucu mimarı oldu. “Into the Gloss”tan önce Weiss, MTV realite şovu “The Hills”te Teen Vogue’un “Superintern”i olarak kısa bir süre göründü, dar görüşlü Lauren Conrad ve Whitney Port’a karşı yetenekli bir engel oldu.
Ancak Weiss her zaman hırslı ve erken gelişmişti: İlk stajını Ralph Lauren’in kadın tasarımı bölümünde şirkette çalışan bir komşusunun bebek bakıcılığı yaparak yaptı ve ondan kendisine orada bir iş bulmasını istedi. Weiss, Glossier’in mükemmeliyetçi motoruydu ancak kendisini şirketin yüzü değil beyni olarak tasvir ediyordu.
Glossier’den önceki ve sonraki Y kuşağı güzellik endüstrisi var. Tez, cilt bakımının bir bilim olmadığı, sırların, artıkların, dermatoloğun tariflerinin ve banyoda tanıştığınız bir kızdan alabileceğiniz kokunun bir karışımı olduğuydu. Rakipleri (Sunday Riley, Tata Harper, Biologique Recherche) cam şişelerdeki üç haneli lüks ürünlerden oluşurken, Glossier plastik çıkartmalar ve gülen yüzlerden oluşuyordu. Meltzer, Into the Gloss’un “Üst Raf” özelliğinin bir statü sembolü olduğu anı ve Glossier’in parlak pembe ambalajı ve çantasını yakalama konusunda iyi bir iş çıkarıyor.
Meltzer’in haberciliği sırasında, soğukkanlı, olağandışı bir şekilde takılmış ve bir röportajı taze tutmak için kırılganlıkla baş etme konusunda usta olduğunu düşündüğü Weiss hem ilgisini çekiyor hem de şaşkına dönüyor. Meltzer konusuna karşı anlayışlı ve zaman zaman naziktir, ancak Weiss’ın çok suskun mu davrandığına yoksa Glossier’in başarısının gerçekten doğru zamanda doğru fikir mi olduğuna karar vermeye çalışırken kitap birden fazla kez kendini belaya saplanmış halde bulur. Kapatıcı, fondöten ya da güneş kremi yapmanın pek çok yolu var ve pazar iyi olanlarla dolu.
Weiss zaman zaman kendi seçtiklerini paylaşmak için blogu kullandı ama Glossier’de akıllıca bir adım geri çekildi. Kendi viral düğün hazırlık rutininde bilmeden ortaya çıkardığı gibi, tam olarak reklamını yaptığı Glosier kızı değildi. Haftalarca kolon kolonizasyonu, birkaç lazer epilasyon seansı ve iki farklı türde yüz bakımı yaptı; tam da Glossier tarikatının kaçındığı türden bir iş.
Bazen Meltzer’in kurucuya olan hayranlığı biraz abartılı görünüyor. Meltzer’in kendi anlatımlarına göre Weiss, kibar ama kesin bir şekilde istediğini istedi ve çoğu zaman istediğini elde etti. Bazen stratejileri işe yaradı, bazen yaramadı. (Weiss’ın Nike ile buluşması ve onlara kendi ürün serilerini seçmeleri gerektiğini ve müşterilerinin çok fazla seçeneği olduğunu söylemesi öne çıkan noktadır.) Meltzer, Weiss’in markanın gülen yüz kapsayıcılığına nasıl uyduğu ve gerçekte ne yaptığı hakkında cevaplar alması için Weiss’e baskı yapıyor. gerçekten kime açıldığını bilmek akıllıcadır; ama Weiss asla boyun eğmez. Belki de bunu yapmamakta haklıdır: Glossier onu çoktan gölgede bırakmış gibi görünüyor. Glossier müşterisi olan 20’li yaşlarındaki birkaç kişiye Into the Gloss’tan bahsettiğimde hiçbiri blogu veya eski CEO’yu duymamıştı.
“Glossy”, Glossier’in bu kadar çok pazar payından nasıl vazgeçtiğini tasvir etmesi açısından adil ve akıllı. 2021’de satışlar düşmeye başladı ve bir yıl sonra bunu bir dizi işten çıkarma izledi. Bir dizi ruh hali değişimi yaşandı: Rihanna’nın Fenty Beauty’si 40 renk tonlu bir fondötenle çıktı. HBO şovu Euphoria, herkesin nemli, doğal görünümlü cildi daha az önemsemesini ve ışıltılı, mücevherli göz makyajını daha çok önemsemesini sağladı. Tanıdığınız hem en genç hem de en yaşlı insanlar Estée Lauder’in çok yönlü fondötenini seviyor. Ünlülerin tercih ettiği ürün olarak alkol ve parfümün yerini cilt bakımı aldı ve bilime ve malzemelere odaklanan The Ordinary gibi markalar, Glossier’in bu departmandaki ürünlerinden daha iyi performans gösterdi. Selena Gomez’in “Nadir Güzellik” şarkısı Glossier’in zirvesinde yer alırken, Hailey Bieber’ın “Rhode” şarkısı da zirvede yer aldı. Kız patronların dönemi ilham verici olmaktan sıkıcı olmaya başladı, ancak Weiss alevlerin sönmesine karşı mücadele etti. Meltzer, çalışanların onu takıntılı, tuhaf ya da soğuk bulduğunu ancak asla öfkeli bulmadığını belirtiyor.
“Parlak” çok güzel ve onu bir haftasonunda okudum. Glossier neredeyse tam olarak Weiss’in önerdiği gibi kalıyor: eğlenceli, canlı, bazen anakronik isimlere sahip, bir mağazada annenize değil, çevrimiçi olarak size pazarlanan basit ürünler. Göze çarpan ürünleri hâlâ banyo ve makyaj çantamda yerini buluyor ancak Glossier’e gitmek artık Weiss’in hayal ettiği kült yaşam tarzı deneyimi değil. Sadece makyaj.
Hunter Harris, çalışmaları New York dergisi The Times ve diğer yayınlarda yer alan bir yazar ve eleştirmendir. Substack bülteni Hung Up’ı yazıyor.
PARLAK: Emily Weiss’in Glossier’ından hırs, güzellik ve iç hikaye | Marisa Meltzer tarafından | 293 s. | Atriyum/A Sinyali | 28,99$