amerikali
Üye
“Şarap Bardağında Dünya”nın sıkıcılığı diğerlerinden geliyor.Isle’ın ülkeleri ve bölgeleri tanıttığı yazılar çoğunlukla anonim Frommer düzyazısıyla yazılıyor. Sürdürülebilirliğe ve organik yöntemlere gösterdiği yakın ilgi kitabını farklı kılıyor ama hayatının neredeyse her anını bu kitaba adamış. Yerli mayalar ve yenileyici tarımın yanı sıra sülfat ekleme gibi kirli işler hakkında bilmek istediğinizden çok daha fazlasını öğreneceksiniz. Ve sonra her şeyi yeniden öğreneceksiniz.
Okuyucularını, çoğu 1960’lı, 70’li ve 80’li yıllarda atalarının üzücü uygulamalarına (çok fazla gübre) isyan eden onlarca şarap imalathanesinin sahipleriyle tanıştırıyor. Bu mümkün olduğu kadar takdir edilebilir bir durumdur. Ancak Isle’ın saksı profilleri, her bir şaraphanenin yeşil iyi niteliklerine o kadar çok dayanıyor ki, sanki onları omuz silkmiş ve onlara bir dizi saflık testi uygulamış gibi görünebilir. Wendell Berry’nin bir zamanlar yaptığı gibi, her zaman birisinin hava durumu raporlarını dinlemenin bile bir çiftçinin Mammon’a satış yaptığı anlamına geldiğini açıklamasını bekledim.
Akıllı adamlar, kendilerini savunan çabuk sinirlenen şarap üreticileri için yaşamaya başladım. İçlerinden biri Isle’a, “Pürist olsan bile berbat şarap yapabilirsin” diyor. Bir diğeri ona sadece bu yeşil şeye odaklanmanın romantik ve aptalca olduğunu söylüyor. Bir diğeri çok açık bir şekilde diyor ki, eğer konuyu politikleştirmek istiyorsanız, bağ işçilerinin sağlık sigortasından bahsedelim. Oregonlu bir şarap üreticisi, biyodinamik şarap imalathanelerini sertifikalandıran bir kuruluş olan Demeter hakkında şunları söylüyor:
Farkında olmadan sınıfın mayın tarlasına düşen belirli bir yemek ve şarap yazımı tarzı var. Liberal şehir yazarı kendisini sanatçılar ya da başarılı taşralılar ya da her ikisi arasında zorlu bir yolda buluyor: onları nasıl tanımlamalı? Yapmamanız gereken şey onlara yaşam sevinci yağdırmaktır. Isle sürekli ve küçümseyici bir şekilde insanlardan “neşeli ve neşeli” veya “eski bilge elf okulunun” üyeleri olarak söz ediyor. “Olağanüstü derecede canlı” veya “son derece canlı” olduklarını veya “bulaşıcı, muzip bir gülümsemeye” sahip olduklarını veya “bastırılamaz” olduklarını söylüyor. Sanki yeni yürümeye başlayan çocukları anlatıyor ya da beyni karıştırıyor gibi. Hiç kimse bir avukatı, bir büyükelçiyi, bir akademisyeni, hatta bir şarap yazarını bu şekilde tanımlayamaz.
Slovenyalı bir şarap üreticisi kitaptaki en sevdiğim satırlarda Isle’a şunu söylüyor: “Eleştirilere ihtiyacım var!” Buna ihtiyacım yok vay kaş shikimiki zak-zakIsle, son kısmın “işe yaramaz hipster evet-adamları” gibi bir anlama geldiğinden şüpheleniyor. Yüksek sesle bağırın: Kahrolsun Wow-Brow-Shikimiki-Zak-Zak! İçinde daha iyi kitaplar olan Ray Isle’da.
ŞARAP KADEHİNDE DÜNYA: Şimdi içebileceğiniz zanaatkar, sürdürülebilir ve olağanüstü şaraplar için içeriden öğrenenlerin kılavuzu | kaydeden Ray Isle | Katip | 706 s. | 50$
Okuyucularını, çoğu 1960’lı, 70’li ve 80’li yıllarda atalarının üzücü uygulamalarına (çok fazla gübre) isyan eden onlarca şarap imalathanesinin sahipleriyle tanıştırıyor. Bu mümkün olduğu kadar takdir edilebilir bir durumdur. Ancak Isle’ın saksı profilleri, her bir şaraphanenin yeşil iyi niteliklerine o kadar çok dayanıyor ki, sanki onları omuz silkmiş ve onlara bir dizi saflık testi uygulamış gibi görünebilir. Wendell Berry’nin bir zamanlar yaptığı gibi, her zaman birisinin hava durumu raporlarını dinlemenin bile bir çiftçinin Mammon’a satış yaptığı anlamına geldiğini açıklamasını bekledim.
Akıllı adamlar, kendilerini savunan çabuk sinirlenen şarap üreticileri için yaşamaya başladım. İçlerinden biri Isle’a, “Pürist olsan bile berbat şarap yapabilirsin” diyor. Bir diğeri ona sadece bu yeşil şeye odaklanmanın romantik ve aptalca olduğunu söylüyor. Bir diğeri çok açık bir şekilde diyor ki, eğer konuyu politikleştirmek istiyorsanız, bağ işçilerinin sağlık sigortasından bahsedelim. Oregonlu bir şarap üreticisi, biyodinamik şarap imalathanelerini sertifikalandıran bir kuruluş olan Demeter hakkında şunları söylüyor:
Bu sesler önemlidir çünkü hemen hemen her şarap üreticisi, erdemli ikinci sınıf bir şair gibi görünür. Biri, “Asla toprağa saygısız bir şey yapıp Doğa Ana’nın gözlerine bir daha bakamam” diyor. “Ülkenin önünde tevazu” başka birinin inancıdır. Bir başkası, “Biz dünyanın mütevazı zanaatkarlarıyız” diyor. Bu nemli dili 400 ile çarptığınızda Şarap Kadehi’ndeki Dünya ile vakit geçirmenin nasıl bir şey olduğunu anlayacaksınız. Oscar konuşmalarını dinlemek gibi.Sertifika aldım ama bıraktım. Her yıl bize terörist muamelesi yaptılar. “Hile yapmadığına emin misin? Kuralları çiğnemediğinizden emin misiniz?” Sonra dört adet ATV aldım ve onlar da “Bunları satın almak için bizden izin istemediler” dediler ve ben de şöyle dedim: “[expletive] dışında.”
Farkında olmadan sınıfın mayın tarlasına düşen belirli bir yemek ve şarap yazımı tarzı var. Liberal şehir yazarı kendisini sanatçılar ya da başarılı taşralılar ya da her ikisi arasında zorlu bir yolda buluyor: onları nasıl tanımlamalı? Yapmamanız gereken şey onlara yaşam sevinci yağdırmaktır. Isle sürekli ve küçümseyici bir şekilde insanlardan “neşeli ve neşeli” veya “eski bilge elf okulunun” üyeleri olarak söz ediyor. “Olağanüstü derecede canlı” veya “son derece canlı” olduklarını veya “bulaşıcı, muzip bir gülümsemeye” sahip olduklarını veya “bastırılamaz” olduklarını söylüyor. Sanki yeni yürümeye başlayan çocukları anlatıyor ya da beyni karıştırıyor gibi. Hiç kimse bir avukatı, bir büyükelçiyi, bir akademisyeni, hatta bir şarap yazarını bu şekilde tanımlayamaz.
Slovenyalı bir şarap üreticisi kitaptaki en sevdiğim satırlarda Isle’a şunu söylüyor: “Eleştirilere ihtiyacım var!” Buna ihtiyacım yok vay kaş shikimiki zak-zakIsle, son kısmın “işe yaramaz hipster evet-adamları” gibi bir anlama geldiğinden şüpheleniyor. Yüksek sesle bağırın: Kahrolsun Wow-Brow-Shikimiki-Zak-Zak! İçinde daha iyi kitaplar olan Ray Isle’da.
ŞARAP KADEHİNDE DÜNYA: Şimdi içebileceğiniz zanaatkar, sürdürülebilir ve olağanüstü şaraplar için içeriden öğrenenlerin kılavuzu | kaydeden Ray Isle | Katip | 706 s. | 50$